رفتن به محتوای اصلی
۲۷ تیر, ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۰
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم اعلام کرد:

اهدای۱۷۰بسته به مساجد برای سیاهپوشی محلات در محرم

مطلب بدون عنوان 1663
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: برای فضاسازی بیرون مساجد در ماه محرم بسته‌هایی تهیه شده است که در اختیار هیات امنای حدود ۱۷۰مسجد شهر قم قرار می‌گیرد و همچنین کارکنان شهرداری در نواحی آماده همکاری با مساجد هستند.

 

به گزارش واحد خبر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی‌نژاد در گردهمایی «پویش بزرگ مردمی سیاهپوشی محله‌های شهر مقدس قم» اظهار داشت: همه کارکنان شهرداری تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا در ماه‌های محرم و صفر به بهترین شکل خدمت صادقانه‌ای برای شهر کریمه اهل بیت(ع) داشته باشند. 
وی افزود: شهرداری قم در طول سال به مناسبت‌های گوناگون اقدام‌های مختلفی را انجام می‌دهد و تلاش دارد، آن چه را که انجام می دهد، باعث شود تا شهر مقدس قم، شهری در اندازه و نامش که شهر کریمه اهل بیت(ع)است، باشد.   
وی ادامه داد: کارکنان شهرداری قم در مناسبت‌های مختلف در بخش های گوناگون شهرداری، تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا به بهترین شکل خدمات خود را به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ارایه کنند.  
طباطبایی نژاد با اشاره به تجربه سال گذشته و نظر شهردار محترم قم در این رابطه که مساجد، محور اقدامات شهری و محلات هستند، گفت: برای دهه فجر سال گذشته یک فراخوان و هم‌اندیشی صورت گرفت و بنا شد تا بسته های تزیینی را خدمات مساجد ببریم تا محله پیرامون مسجدها نیز آذین‌بندی شوند.
وی با بیان این که فضای عمومی شهر و معابر توسط شهرداری قم تزیین و آذین بندی می شوند، افزود: با بررسی که صورت گرفت آن طرح به خوبی انجام شد و مساجد پایِ کار بودند و در این زمینه دغدغه ایجاد و فضای شهری مناسب شد. 
وی ادامه داد: پس از دهه مبارک فجر نیز، از جمله جشن نیمه شعبان شهر قم فوق‌العاده ظاهر شد و علاوه بر محلات، در بلوار پیامبر اعظم(ص) شاهد اجتماع عظیم مردم بودیم، اما در جشن عید سعید غدیر خُم، حضور پرشکوه مردم به اوج خود رسید و می توان گفت که شهر قم برای شادی اهل بیت(ع) قیام کرد و در ۱۷۰ نقطه شهر آذین‌بندی و جشن و در ۵۰ نقطه شهر نورافشانی انجام شد و در این زمینه شهرداری قم در کنار مردم شهر بود.   
طباطبایی نژاد اعلام کرد: در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در ایام عید سعید غدیر خم بیش از 1.5 میلیارد تومان هزینه کردیم تا بتوانیم یک جشن باشکوه ملی در این زمینه در شهر قم داشته باشیم و بخش‌های دیگر شهرداری قم نیز در این جشن مشارکت داشتند. 
وی نصب تصویر شهدای سادات را در بلوار پیامبر اعظم(ص)، از جمله برنامه های انجام شده در عید غدیر نام برد و گفت: همچنین در آن ایام پویشی با عنوان «به عشق مولا علی(ع)» راه اندازی شد. 
وی با بیان اینکه انجام این برنامه ها تجربه خوبی برای برگزاری آیین های ماه محرم شده است، اظهار داشت: ان شاءالله در ماه محرم نیز همچنان در خدمت مساجد و مردم خواهیم بود.
طباطبایی نژاد تصریح کرد: برای فضاسازی بیرون مساجد در ماه محرم بسته‌هایی تهیه شده است که در اختیار هیات امنای حدود ۱۷۰ مسجد شهر قم قرار می‌گیرد و همچنین کارکنان شهرداری در نواحی آماده همکاری با مساجد هستند.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، برگزاری این گردهمایی را نیز یک تعظیم شعائر برای ماه محرم دانست.
انتهای پیام/103


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/lhNm